سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوستر یکیاز ضروریترین اسباب و اثاث تامین نوروروشنایی تالارها،

جدیدترین مدل لوستر

لوستر یکی‌از ضروری‌ترین اسباب و اثاث تامین نوروروشنایی تالار‌ها، راهروها و خط مش پلکان‌ها به حساب می آید که علاوه بر تامین نوروفروغ، نقش بسزایی در ارتقاء زیبایی فضا ایفا می نماید. در صورتی اخیرا برای منزلتان لوستری خریده اید و ازطریقه نصب درست آن اطلاع ندارید این مقاله را بخوانید تا با بتوانید لوستر را به صدق نصب فرمایید.

 

 

 

1- انقطاع کردن فیوز

در آغاز پیش از هر حرکتی، فیوز مربوطه را جدا فرمایید. این فعالیت ایمنی شما‌را در هنگام نصب لوستر تضمین مینماید. پس از انقطاع کردن فیوز با به کارگیری از فاز متر از جدا بودن سیم برق لوستر قبل  برق اطمینان پیدا فرمائید. آن‌گاه با خیال و خاطر شل سیم ها را غیر وابسته فرمایید. و لوستر گذشته را از قلاب جداگانه کرده و از سقف ذیل بیاورید.

 

 

 

2- اندازه کردن زنجیر لوستر

با اعتنا به طول سقف ،زنجیر لوستر خویش را تهیه و تنظیم فرمایید. اکثر افرادی که در فعالیت فروش لوستر می باشند زنجیر را به لوستر متصل می‌نمایند البته اگر که سقف خانه شما کوتاه میباشد لازم میباشد که شما گذشته از نصب لوستر یکسری رینگ از زنجیر را غیروابسته کرده و آن‌گاه مابقی فرایند نصب را پیگیری نمائید.

 

 

 

3- معلق کردن لوستر از قلاب سقف

در‌این مرحله باید لوستر را به قلابی که معمولا در سقف ها موجود هست متصل فرمائید .معمولا قلاب در سقف موجود هست، درصورتی که قلابی در سقف مشاهده نمی‌کنید می توانید با به کارگیری از ترک کردن سقف و قرار دادن یک روپلاک در آن و افزودن یک قلاب به روپلاک این عمل را به سادگی انجام دهید تنها اعتنا داشته باشید برای ساخت شکاف در سقف بایستی محلی را گزینش فرمایید که سیم از آن محل عبور نکرده باشد.

 

 

 

4- اتصال سیم های برق لوستر به سیم های برق سقف

از ترمینال برق برای اتصال سیم ها به کار گیری فرمایید. در‌صورتی‌که کلید شما دوپل میباشد به یک ترمینال سه تایی نیاز دارید و درصورتی که کلید شما تک پل میباشد یک ترمینال دوتایی کافی میباشد. درصورتی که تعداد سیم هایی که در بالای لوستر میباشد 3 تا بود یعنی سیستم لوستر شما دو پل میباشد، که می‌توانید به آسانی به کلیدهای دوپل وصل فرمائید. برای این فعالیت کافی میباشد سیم تک را تحت عنوان نول در حیث بگیرید و سیم جفتی (دو سیم متصل به هم) را فاز در لحاظ بگیرید. هر سیم فاز لوستر را به یک سیم فاز سقف و تک سیم نول را به تک سیم نول سقف وصل نمایید. در شرایطی‌که لوستر شما 3 سیم داشت و در سقف شما صرفا 2 سیم جان دار بود می بایست سیم جفتی لوستر را بعداز برهنه کردن به یکدیگر متصل نمایید و تحت عنوان فاز در لحاظ بگیرید و سیم تکی را نیز تحت عنوان سیم نول در لحاظ داشته باشید و آنگاه مطابق فرایند بالا فاز لوستر را به فاز سقف و نول لوستر را نیز به نول سقف متصل کنید.

 

 

 

5- زیباسازی محل اتصال

  درین مرحله شما بایستی با به کار گیری از بالا کشیدن زنبق لوستر سیم های مازاد را در باطن آن نهفته نمایید و و سپس توسط پیچ و یا این که قطعه پلاستیکی آن زنبق را در آن بالا اثبات فرمایید. با این نحوه به زیباتر جلوه کردن لوستر امداد فرمائید.

 

 

 

6- نصب حباب ها یا این که شیدها و آن گاه چراغ ها

 شما می بایست اضافات لوستر نظیر حباب یا این که شیدهای لوستر را به آن متصل فرمایید بعداز نصب حباب ها، چراغ ها را در جای خویش بپیچانید.

 

 

 

 

 

7- وصل کردن فیوز برق و تست پر‌نور شدن لوستر

 درین مرحله فیوز برق را وصل و فروغ لوستر را آزمایش کنید. اگر با زدن کلید ،تمامی چراغ ها پر‌نور شد، به‌این معناست که شما همگی فرآیند را به صدق انجام داده اید. چنانچه یک یا این که تعدادی چراغ پر‌نور نمی‌شود نخست اطمینان نتیجه ها نمائید که چراغ ها سوخته نباشند و آنگاه یک به یک پروسه پیش را محاسبه فرمائید.