سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گونه های متفاوت چراغ و لامپ

گونه های متفاوت چراغ و لامپ

چراغ‌های فن‌ای

جدیدترین مدل لوستر

چراغ‌های فن‌ای چراغ‌های استانداردی می‌باشند که اکثر مردم با این مدل از چراغ به طور کاملً آشنا میباشند. چراغ‌های فن‌ای در اندازه‌ها و ولتاژ‌های مختلفی ایجاد میشوند. این چراغ‌ها توسط الکتریسیته‌ای که از فن تنگستن( فلزی از فرآورده کروم) که در درون حباب آنان جای دارد، عبور می کند، فروغ و گرما ایجاد می‌نمایند. این حرفه در مخلوطی از گاز نیتروژن و یا این که فضای خالی جای‌دارد.

به مرور عصر، چراغ‌های ال ای دی، چراغ‌های فلورسنت و … جایگزین این گونه از چراغ‌ها شدند و امروزه کمتر از این گونه چراغ به کارگیری میشود. یک کدام از دلایلی که موجب کاهش به کار گیری از این چراغ شده‌است، جریان ناگهانی وارداتی بر چراغ هنگام پر‌نور شدن میباشد. به جهت نازک بودن حباب و انرژی و گرمای تولیدشده بوسیله چراغ، این قابلیت موجود هست که با گرم شدن فن‌ها، چراغ بشکند.

 

 

 

چراغ‌های حرفه‌ای حدود 700 تا 1000 ساعت قدمت مینمایند. راندمان فروغ چراغ فن‌ای حدود 15 لومن در وات میباشد. چراغ‌های حرفه‌ای می توانند تعیین قابل قبولی برای خانه در فصول سرد باشند. حرارت تولیدشده به وسیله این دسته چراغ می تواند برای کاربردهای خانگی مطلوب باشد و علاوه بر این در حالتی که در پی تعیین فروغ مطلوب برای دیده می‌باشید، این چراغ‌ها نوروروشنایی قابل قبولی دارا هستند.

 

چراغ‌های فلورسنت فشرده

چراغ‌های فلورسنت فشرده جور جدیدی از چراغ‌های فلورسنت میباشند که همانند به عبارتی چراغ‌های فلورسنت کهن عمل مینمایند. یکی‌از ایرادات این چراغ‌ها ساخت جیوه و خطاها دفع آن میباشد. این چراغ تحت عنوان جایگزینی برای چراغ‌های حرفه‌ای پباده سازی شده‌است.

این چراغ‌ها از انرژی کمتری به کار گیری می‌نمایند، به عبارتی اندازه نور و روشنایی ایجاد میکنند و قدمت طولانی‌تری دارا هستند. بازده درخشندگی یک چراغ فلورسنت فشرده حدود 60 لومن در وات میباشد و نسبتاًً 10000 ساعت قدمت می کند. این چراغ‌ها اضافه به طور لوله‌ای ایجاد می گردند و دسته‌های نو آن ها شکلی همانند چراغ‌های فن‌ای دارا‌هستند.

 

 

 

چراغ‌های هالوژن

این گونه چراغ‌ها دربرگیرنده فن‌ای از مال تنگستن میباشند که پوششی متراکم و روشن دارا هستند و با گازی مستقر و مقدار پاره ای هالوژن( برم یا این که ید) مالامال میشوند. این لامپ‌ها کوچک‌خیس از چراغ‌های عادی می باشند. هالوژن موجب ارتقاء ارتفاع قدمت و نور چراغ میگردد. راندمان نوری یک چراغ هالوژنی، حدود 25 لومن در وات میباشد.

 

چراغ‌های مهتابی

چراغ‌های فلورسنت در قبال چراغ‌های فن‌ای از انرژی کمتری برای ساخت نور و روشنایی به کار گیری می نمایند و بازده آنان حدود 45 تا 100 لومن در وات میباشد، البته بها بیشتری نسبت به‌این چراغ‌ها دارا‌هستند. فلورسنت‌ها رنگ قابل قبولی ندارند و ظواهر سردی دارا هستند. به این ترتیب در تعیین فروغ و روشنایی مطلوب، به‌این نکته دقت نمایید. از این چراغ می‌قدرت در مکان‌های گوناگون به ویژه فضا فرنگی بهره مند شد. بهتر میباشد در هنگام استعمال از این چراغ، نوروفروغ مطلوب دیگری را با آن مخلوط نمایید.

 

 

 

لامپ‌های نئون

چراغ‌های نئونی دربردارنده گازی معدود‌فشار می باشند و با حبابی شیشه‌ای که داخل آن دو الکترود نصب شده‌است، فعالیت می نمایند. چراغ‌های نئونی که نوروروشنایی استانداردی دارا هستند با مخلوطی از گاز نئون و آرگون لبریز می شوند در‌حالتی که که چراغ‌های پرنور صرفا تخت گاز نئون خالص مالامال می گردند. گاز جان دار در حباب این چراغ موجب میشود الکترودها انرژی را به یکدیگر منتقل نمایند و چراغ پر‌نور بماند.

 

چراغ‌های HID یا این که چراغ‌های تخلیه شدید

این چراغ‌ها روشنایی متعددی ساخت می‌نمایند و برای استعمال در خانه مطلوب نیستند. از این چراغ‌ها در فضای گشوده، ورزشگاه‌ها، بخشها همگانی، خیابان‌ها، جاده‌ها و پارکینگ‌ها استعمال می گردد. ایمنی در ایجاد این چراغ‌ها بسیار مهم میباشد.